Ugrás a tartalomra
CÍMLAP

A varázslatos Somló felfedezése

A 2021 óta már hagyományossá váló tavaszi kirándulásunk úti célja a Somló-hegy volt. A személyautóval megközelíthető legmagasabb ponttól, a Szent Margit kápolnától indult a túránk. Itt először Mesterházy Imre, aki földrajz tanári diplomával is rendelkezik ismertette a Somló-hegy kialakulását, történetét és néhány érdekességet is megosztott 24 fős csoportunkkal. A Mátyás király idejében épült Szent Margit kápolna történetét Gál László ismertette, majd első úti célként megjelölte a Szent István kilátót. A kilátóhoz vezető ösvény Ede bácsi pincéjénél kezdődik. Itt előbb megkóstoltuk a Somló legnevezetesebb italát, a nászéjszakák borának is nevezett juhfarkot, majd nekivágtunk a túrának. Az egyáltalán nem könnyű útvonalat csoportunk tagjainak többsége teljesítette. A Szent István kilátóból csodálatos panoráma tárult elénk, még a Balaton-felvidéki hegyek is láthatóak voltak. Rövid sétát tettünk a fennsíkon, a fából készült hatalmas méretű keresztet és Szent István szobrát is megtekintettük. A visszautat követően a Hegykapu étteremben elfogyasztottuk finom ebédünket. Két kerek születésnapos tagtársunkat is köszöntöttük. Jenei Ferencné, Kati 60. születésnapja, míg az örökifjú Bajner János 85. születésnapja alkalmából vehetett át diplomát egyesületünk elnökétől.

Ebéd után jól esett egy újabb séta. A Somló északi részén fekvő, a tatárjárás után épült várat egy szintén meredek emelkedőn közelítettük meg. Megérte a fáradságos túra, mert a várból pazar kilátásban gyönyörködhettünk. A nap természetesen finom somlói borok kóstolásával zárult hazánk legkisebb borvidékének egyik legnevesebb pincészetében, a Tornai család birtokán.

Mittli Ödön és Tardos Árpád kiránduláson készült képei itt megtekinthetők.